KRAM till er.

Jag vet inte vad det är med mig och kramar.. Men det är något av det finaste som finns.

En kram kan göra så himla mycket för en människa. Den kan läka sår i hjärtat, den kan göra en människa världens lyckligaste. Det kan lysa upp någons vardag, kan få en att orka ta sig igenom en hel dag. Men den kan också bara vara en kram för att man tycker om någon.
En kram kan ha så stor betydelse för en människa. Den kan ge minnen för alltid.

Den sprider så mycket känslor.. Ibland så man gråter, ibland så man skrattar, men oavsett vad, så har man ju någon i sin famn och det är det som berör.

En sån liten sak, som en kram.. Kan vara en så himla stor sak för någon annan. Tänk dig hur glad en ensam människa blir ifall man går fram och ger den en kram? Det hade lyst upp hela den människans dag.

Varför är man rädd för närhet? Det är bara något fint, något alldeles underbart. Jag tycker att världen borde kramas mer!

Det hade gjort varje människa lyckligare.

Tusen gånger lyckligare.

 



Kommentarer
Olivia

<3<3

2012-01-09 @ 20:51:39
URL: http://barabubbel.blogg.se/
Olivia

Jag önskar att jag kunde säga alla de rätta sakerna. Så att vi alla kunde bli bra. Så att vi alla kunde slippa sakna, slippa känna sorg och bara älska. Men det kan jag inte. Jag önskar att jag kunde. Så mycket. Om så bara för en dag.

Jag önskar du kunde förstå hur ledsen jag är för att jag inte hört av mig. Jag har haft lite att tänka på, tårar att gråta men du du har haft världen på dina axlar. Så förlåt en sista gång.

Jag älskar dig massvis.

2012-01-11 @ 09:51:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0