fina citat & fin vän.

"Fråga dig ibland på fullaste allvar om de människor som du umgås med lyfter dig eller drar ner dig."

 

"Det är alltid fel människor som har dåligt samvete."

 

"Man kan inte välja när och hur man ska dö. Det enda man kan bestämma är hur man ska leva."

 

"Också ett långt liv är för kort för att man ska ägna tid åt det som varit."

 

"När jag hör någon sucka ”livet är hårt” är jag alltid frestad att säga ”jämfört med vad?”

 

"Jag undrade alltid varför inte någon gjorde något åt det; tills jag insåg att jag var någon."

 

"Den som säger att det är omöjligt ska inte avbryta den som håller på att göra det."

 

"Man är alltid så lycklig eller olycklig som man tror."

 

"Vi bör glädja oss åt det vi har utan att göra jämförelser. Man blir inte lycklig så länge man plågas av att andra är lyckligare."

 

"Erfarenhet är inte vad som händer oss, utan vad vi gör av det som händer oss."

 

"Livet består inte av att vänta ut stormarna. Det handlar om att lära sig dansa i regnet."

 

"Man har alltid tid till det man vill göra."

 

"Låt aldrig någonsin någon komma till dig utan att lämna dig bättre och gladare."

 

"Det största misstag vi gör i livet är att leva i konstant rädsla för att vi kommer att göra ett."

 

"Ta ditt liv i dina egna händer och vad sker? Något fruktansvärt – det finns inte längre någon att skylla på."



Kommentarer
ma

BRA CITAT!!

2012-05-10 @ 21:47:19
joanna

jag älskar dig underbaraste, finaste, bästa vän. <3

2012-10-21 @ 19:56:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0